Carrefour Polska rozwija projekt mini kas samoobsługowych w swoich sklepach formatu convenience. Sieć wprowadziła nowe kasy do kolejnych 20 sklepów franczyzowych w Warszawie, Gdańsku i Krakowie. To innowacyjne rozwiązanie pozwala zapewnić klientom szybkie i wygodne zakupy, a dla franczyzobiorców i ajentów sieci stanowi znaczące wsparcie w zakresie efektywnego zarządzania sklepem.
W ubiegłym roku Carrefour uruchomił pierwsze mini kasy samoobsługowe w wybranych pomarańczowych sklepach z logo Carrefour Express Convenience w Warszawie i Gdańsku. Nowe kasy znacząco przyspieszyły obsługę klientów w testowanych placówkach, co przełożyło się na ich wymierne wyniki biznesowe. Z tego powodu, sieć zdecydowała się wprowadzić mini kasy samoobsługowe do kolejnych kilkudziesięciu sklepów swoich franczyzobiorców.
– Innowacje technologiczne to jeden z wyróżników Carrefour na polskim rynku oraz element budowania przewagi konkurencyjnej naszej oferty franczyzowej. Nasi franczyzobiorcy chętnie korzystają z nowych rozwiązań, bo pozwalają im one zaoferować klientom lepsze i wygodniejsze zakupy, a przede wszystkim efektywniej zarządzać swoimi sklepami – powiedział Michał Florkiewicz, Dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska. – Nad wdrożeniem mini kas samoobsługowych pracowaliśmy przez ostatnich kilka miesięcy. Testy utwierdziły nas w decyzji o potrzebie dynamicznego rozwoju tego projektu w całej Polsce. Obecnie kasy działają już w 22 sklepach franczyzowych i średnio korzysta z nich aż 20% naszych klientów. Dlatego docelowo chcielibyśmy uruchomić je we wszystkich sklepach naszego pomarańczowego konceptu franczyzowego Carrefour Express convenience – dodał Florkiewicz.
Kasy samoobsługowe w pierwszej kolejności trafiły do sklepów franczyzowych zlokalizowanych w centrach dużych miast, gdzie szczególnie ważna jest szybka obsługa klientów. Klientom, którzy nie wiedzą, jak korzystać z kas samoobsługowych, pomocy udzieli pracownik sklepu. Carrefour Express Convenience to format samoobsługowych sklepów dopasowany do oczekiwań i szybkiego tempa życia mieszkańców dużych aglomeracji miejskich, jak Warszawa, Gdańsk czy Kraków. Zapewnia on klientom dostęp do szerokiego asortymentu dań gotowych, w tym jedzenia na wynos, świeżo wypiekanego pieczywa, produktów bezglutenowych czy żywności bio. Klienci mogą w nim kupić również świeżo parzoną kawę, umyć kupione na miejscu owoce czy zalać wrzątkiem lub podgrzać zupę.
Obecnie pod szyldem Carrefour w Polsce działa ok. 600 sklepów franczyzowych. Ofertę franczyzy Carrefour wyróżnia kompleksowe podejście do modelu współpracy, w ramach którego sieć nie tylko zapewnia partnerowi rozpoznawalne logo, ale przede wszystkim dba o budowanie współpracy opartej na wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniu w handlu. Carrefour oferuje swoim franczyzbiorcom 3 sprawdzone koncepty, dopasowane do różnych lokalizacji i profilu klientów oraz rozpoznawalną markę, która pozwala ograniczyć ryzyko i ułatwia odniesienie sukcesu na lokalnym rynku.